woensdag 13 april 2011

Glitter polish removal

Hello everybody!

Vandaag ga ik Teenage Dream eraf halen met kunstnagel en lijm remover. Ik kocht dit potje bij de Kruidvat voor 5 euro. Er is een schokkende foto aan het einde van deze post van mijn "naakte" nagels, dus alvast sorry! :P

Today I am going to remove Teenage Dream using dissolvant for artificial nails. I bought this at a local drugstore for 5 euros. There is a shocking picture in the end from my bare nails, so sorry for that! :P

En zo ziet er uit aan de binnenkant. Er zit speciale kunstnagelremover in. Je moet dus gewoon je vinger erin doen, en dan je vinger ronddraaien van links naar rechts tot de nagellak weg is.

It looks like this from the inside. There is some special artificial nailremover inside. You have to put your finger in there, and then rotate your finger until the polish is gone. So let's try it out!


Het resultaat. Schokkend, ik weet het. Dit spul maakte mijn nagelriemen droger dan een woestijn. En mijn nagels zijn wel "gestained" (wat is het Nederlandse woord hiervoor? :P), maar het lijkt erger op de foto. Ik probeer wel om het stainen minder erg te maken, maar tot nu toe heb ik nog geen succes.
Ik vind dat verwijderen door middel van dit potje makkelijker is dan een wattenschijfje drenken in nagellakremover en die dan op je nagels drukken/wikkelen. Je moet wel flink ronddraaien in het potje, maar voor mij is het minder moeite dan een paar minuten zitten met watjes om mijn vingers heen.

Nadat ik mijn handen had gewassen en wat Lemony Flutter op mijn nagelriemen had gedaan, zagen deze er gelukkig ook weer blij uit. Dus ik vind deze manier best handig! Ik weet niet hoe vaak je zo'n potje kan gebruiken, wanneer ik weer een glitterlakje draag ga ik het er ook afhalen met dit potje, om te kijken of het nog steeds (even goed) werkt.

Hoe halen jullie glitterlakjes eraf?
Bedankt voor het kijken! :)

The result. Shocking picture I know, it made my cuticles drier than a desert. And my nails are stained yes, but it looks worse in this picture. I tried to make the staining less bad, but no success.
I think using this method is easier than putting nailpolish remover on a cottonpad and leave it on your nails. You have to rotate quite a bit, but to me it's less of a hassle than putting cottonpads around my fingers.

After I washed my hands and applied some Lemony Flutter, my cuticles looked happy again. So overall, I like this way! I don't know how often you can use this, when I have another glitter polish on, I will try it again to see if it still works.

How do you remove glitter polishes?
Thanks for stopping by today! :)
 
Follow my blog with Bloglovin