dinsdag 18 oktober 2011

Chocolade cupcakes!

Hallo iedereen!


Voor mijn moeders verjaardag had ik wat cupcakes gemaakt! Op de achtergrond zien jullie de chocolate chip muffins van Laura Vitale.



Ik heb dit recept gevonden op de blog IamVickie.
De botercrème heb ik op eigen gevoel gemaakt, dus ik heb geen idee hoeveel boter en vanille extract ik erin heb gedaan. Ik weet wel dat ik 150 gram poedersuiker (gezeefd) heb gebruikt. Vervolgens heb ik boter toegevoegd tot het niet meer te zoet was, maar ook niet te boterig. Daarna vanille extract toevoegen naar smaak. Om de botercrème op een goede dikte te krijgen heb ik ook nog een scheutje melk toegevoegd. Ik vind het wel jammer dat ik niet meer weet hoeveel ik van alles heb toegevoegd, misschien maak ik nu nooit meer zo'n goed gelukte botercrème! :P

Maar terug naar de cupcakes. Ze waren écht heel erg lekker! Ze smaakten goed naar chocola. Als je van chocola houdt en van cupcakes, moet je deze zeker proberen!
Met de hoeveelheden uit het recept heb ik 18 cupcakes kunnen maken.

Hebben jullie wel eens cupcakes gemaakt?
En bedankt voor het kijken vandaag! :D
 
Follow my blog with Bloglovin